invoorzorg.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.

Ondersteuning bij veranderingen in de langdurige zorg.

Archipel servicepunt: brede service? Geen punt!

Gepubliceerd op: | Laatst gewijzigd op:

Een duidelijk en breed aanbod (intern en extern) van producten en diensten, afgestemd op de vraag van de cliënt. Dat was één van de belangrijkste redenen voor de inrichting van een centraal servicepunt voor cliënten van Archipel.

Met Archipel Servicepunt wordt de vraag naar zorg, wonen en welzijn gebundeld op één plaats. Voor de strategische keuzes en het oplossen van knelpunten werkt Archipel bij dit project samen met In voor zorg!.

Professional

Manager Servicepunt Wilma Hartman: ‘Zo’n centralisatie is een complex project met tal van vragen, onduidelijkheden en soms lastige trajecten. Via In voor zorg! kunnen we rekenen op ervaring, een professionele begeleiding en een efficiënte opzet van het gehele proces. Via een aanbestedingstraject wordt een externe professional aangetrokken die onze organisatie praktische ondersteuning biedt in dit veranderingstraject. Samen met Sandra de Jong hebben we stap voor stap invulling gegeven aan de inrichting van ons servicepunt.’

Open cultuur

Coach Sandra de Jong van In voor zorg!: ‘Bij zo’n veranderingsproces is een goede voorbereiding cruciaal. Vanuit mijn expertise heb ik daar een constructieve bijdrage aan kunnen leveren. Juist door die voorbereiding ontstond er al snel een enorme betrokkenheid bij alle medewerkers. En dat is natuurlijk belangrijk: zonder draagvlak is en blijft het nu eenmaal lastig veranderen.’ Wilma Hartman vult aan: ‘Archipel kent een open cultuur, mede hierdoor staat men open voor veranderingen. Samen moet je het doen. Natuurlijk zijn er lastige hobbels en soms tegenliggers; het is mooi om te ervaren dat je binnen Archipel echt kunt bouwen op het gevoel voor samen. Dat klinkt wellicht vanzelfsprekend, maar dat is het niet. Wij hebben gekozen voor een groeiconcept; vanuit een stevige basis zullen steeds meer taken en verantwoordelijkheden worden verlegd naar het Servicepunt.’

Duidelijk in advies

Sandra de Jong nogmaals: ‘Archipel Servicepunt is een feit. Hier zijn de medewerkers Servicepunt het vaste aanspreekpunt. Cliëntadviseurs geven raad en daad over het persoonlijke woon-zorgpakket, van dagbesteding en zorg aan huis tot wonen in de wooncentra. Zij helpen onze ouderen en hun mantelzorgers op weg met zorg die past bij hun levensstijl.’

Meer weten

Bron: Archipel

Dossier(s)

Tags

In voor zorg-deelnemer

In voor zorg! is een programma van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, en Vilans, Kenniscentrum voor langdurige zorg