Attent: resultaten In voor zorg-traject
Attent introduceerde zorg op afstand om cliënten te ondersteunen, meer keuzemogelijkheden aan te beiden, de eigen regie te versterken en de zorg efficiënter te maken. Middels een In voor zorg-traject wilde de organisatie het gebruik van deze technologie uitbreiden van 20% naar 33% in 5 jaar tijd.
Doorlooptijd
Het project startte in februari 2013 en is najaar 2015 afgerond.
Resultaten
Telezorg wordt gebruikt in de thuiszorg, de revalidatiezorg en de chronische zorg. Cliënten en medewerkers die er gebruik van maken zijn er tevreden over. Het draagt bij aan minder eenzaamheid, meer regie en meer veiligheid. Ook ervaren bijvoorbeeld nachtzorgmedewerkers minder werkdruk zonder af te doen aan de kwaliteit van de zorg.
Methodiek
Gedurende het project is de focus verbreed van alleen de thuiszorg naar ook de revalildatiezorg en de chronische intramurale zorg.
De gekozen methodiek ‘bij de ontwikkeling en implementatie van Telezorg is ‘service design’ waarbij men zich richt op een evenwicht tussen een gemeenschappelijke basis, betrokkenheid en draagvlak, het sturen van de processen en de visie en doelstelling voor de koers.
Organisatie
Attent Zorg en Behandeling biedt 24 uur per etmaal verzorging, verpleging, behandeling en begeleiding aan met name ouderen, thuis of in één van de locaties. Het werkgebied van Attent strekt zich uit over de gemeenten Arnhem, Overbetuwe, Rheden en Doesburg. Zo’n 1.200 medewerkers (± 720 fte) en 600 vrijwilligers leveren zorg aan 1.500 cliënten.
Meer informatie
Tags
Publicaties

Telezorg bij Attent Zorg en Behandeling - ervaringen van cliënten en zorgprofessionals

Video 3-luik Attent: telezorg in de thuiszorg, revalidatiezorg en nachtzorg

Attent laat technologie aansluiten bij klant en medewerker

Eerste ervaringen met het Elektronisch Cliënten Dossier (ECD) van Attent

Attent: eenduidig zorgproces als fundament van het Elektronisch Cliënten Dossier (ECD)