Er is sprake van cliënttevredenheid wanneer de verwachtingen van de cliënt vervuld of overtroffen worden. Vaak wordt de gemeten cliënttevredenheid door organisaties als indicator gebruikt voor de kwaliteit van dienstverlening en voor de mate waarop deze aansluit bij de behoeften van de cliënten. Hoge cliënttevredenheid is dan ook een van de verbeterdoelstellingen van organisaties.
Cliënttevredenheid
Een goed gesprek als kwaliteitscheck bij Treant Zorggroep

Treant heeft een nieuwe methode ontwikkeld om cliënttevredenheid te meten: het waarderingsgesprek.
Verslag bestuurdersbijeenkomst 'Governance in de zorg – regie en samenspel'

Op 27 januari 2016 vond de speciaal voor bestuurders georganiseerde In voor zorg-bijeenkomst 'Governance in de zorg – regie en samenspel' plaats.

Kwaliteit van leven meten doe je met de cliënt samen, vinden ze bij Opella

NCZ en LOC: Kwaliteitsbepaling verpleeghuizen moet veel lokaler worden vormgegeven

Wilna Wind (NPCF): ‘Gooi de CQ-index overboord en omarm ZorgkaartNederland’

Arkin Jeugd & Gezin: resultaten In voor zorg-traject

Tweespraak: continu werken aan kwaliteitsverbetering dankzij input van de cliënt

Video: hoe werken zorgorganisaties met Tweespraak

Medewerkers Interzorg schrijven het strategisch personeelsplan

Vitalis WoonZorg Groep: ‘Mensen met kunst en cultuur een reden geven het bed uit te komen’

Uitzonderlijk cultuuraanbod bij Vitalis

BrabantZorg: Wijkteams thuiszorg in Uden