Leren is een natuurlijke behoefte voor mensen en organisaties. Klassieke opvattingen van formeel opleiden volstaan niet meer. Organisaties vertalen hun ambities in leren als kernproces als: ‘we zijn een lerende organisatie’, ‘we vergroten ons leervermogen’ en ‘we professionaliseren ons verandervermogen’. Waar en hoe worden deze ambities in organisaties vertaald en met welke visie op leren en ontwikkelen wordt koers gehouden?
Lerende organisatie
Tijd nemen voor de bewoners kent alleen maar winnaars

Ruitersbos werkte aan de transitie van taakgericht naar bewonersgericht naar belevingsgericht werken.
Catharina Stichting kiest met Rijnlands gedachtegoed eigen koers

Sinds 2014 werkt Catharina Stichting aan een besturingsconcept dat geïnspireerd is op het Rijnlands gedachtegoed: eigen regie voor zowel cliënt als team.
.jpg)
Driezorg: Resultaten In voor zorg-traject

De Haardstee inspireert haar medewerkers met kenniscafés

Ruitersbos ontketent medewerkers en zet de deuren open voor de wijk

Ontwikkelbijeenkomst Reinaerde bewijst nieuwe manier van werken en begeleiden

Handige formats van De Haardstee voor de invoering van zelfsturing

Gelijkwaardigheid van professionals belangrijk uitgangspunt in verandertraject

Viattence: Eigenaarschap als kapstok voor het geven van feedback

Joost Zorgt: Naar een nieuwe managementstijl

De Haardstee: Resultaten In voor zorg-traject

Bij Omring vormen cliëntenraden de oren en ogen voor het bestuur