invoorzorg.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.

Ondersteuning bij veranderingen in de langdurige zorg.

Bouw een merk op in de zorg

Gepubliceerd op:

Hoe bouw je in korte tijd een merk op in de zorg? Arkin Jeugd en Gezin veranderde in 1 jaar van ondergeschoven kindje naar trotse voorloper.

Hoe bouw je in korte tijd een onderscheidend (nieuw) merk? En hoe zorg je ervoor dat de beloftes van een dergelijk merk ook in de praktijk worden gebracht? Arkin deelt haar ervaringen die zijn opgedaan in het ontwikkelen en implementeren van een nieuw merk in de kinder- en jeugdpsychiatrie en verslavingszorg.

Arkin Jeugd & Gezin heeft zich in afgelopen anderhalf jaar ontwikkeld als eigen merk met een aanbod op het terrein van diagnostiek en behandeling van cliënten in complexe contexten en met een positie als stevige middenvelder. Deze positie wordt op verschillende manieren uitgedragen zoals bijvoorbeeld een nieuwe website, folders voor cliënten. De nieuwe profilering heeft tenslotte als effect dat ook andere partijen gestimuleerd werden na te denken over hun marktpositie. Dit blijkt o.a. uit de contacten en feedback die we van belangrijke andere aanbieders in de sector ontvangen.

3 tips

'We bieden geen blauwdruk of ‘marsroute’ maar delen onze aanpak en acties die volgens ons positief hebben bijgedragen aan het realiseren van een nieuw merk: Arkin Jeugd & Gezin.'

Tip 1: Investeer in diversiteit, dialoog en draagvlak
Tip 2: Houd het tempo hoog en creëer quick wins
Tip 3: Borg de verandering

Dossier(s)

Tags

In voor zorg-deelnemer

In voor zorg! is een programma van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, en Vilans, Kenniscentrum voor langdurige zorg